Laatste reacties

  • Blogs

Alle blogs

    • Ron van Es
      • iedereen (publiek zichtbaar)

      Waarom lopen er zoveel leraren weg uit het onderwijs?

      Waarom lopen er zoveel leraren weg uit het onderwijs?
      December 14, 2017 - #lerarentekort
      • stichting leerKRACHT
        • iedereen (publiek zichtbaar)

        Leerlingen krijgen eigenaarschap over hun eigen leerdoelen

        Leerlingen krijgen eigenaarschap over hun eigen leerdoelen
        December 5, 2017 - Leerkracht Raymond Jansen van De Hildegaertschool wilde zijn leerlingen meer eigenaarschap geven over hun individuele (leer)doelen.
        • Ron van Es

          Aandacht is een werkwoord!

          Aandacht is een werkwoord!
          December 1, 2017 - Juist in het onderwijs
          • Redactie
            • iedereen (publiek zichtbaar)

            Het woord is aan: Jorn van Dam

            Het woord is aan: Jorn van Dam
            November 29, 2017 - Jorn van Dam stond in het Algemeen Dagblad. In een stuk met als titel “Waarom deze leraar geen werkdruk voelt” vertelt hij over zijn overstap naar het onderwijs. Ook nu kwam mij dit artikeltje onder ogen via LinkedIn. Het leek mij leuk...
            • Redactie
              • iedereen (publiek zichtbaar)

              Formatief Evalueren

              Formatief Evalueren
              November 27, 2017 - Bekijk hier het schema met suggesties voor het inzetten van formatieve evaluatie in de modules Lezen, Schrijven en SKL van Op niveau tweede fase. Deze modules zijn op dezelfde wijze opgebouwd.  
              • Redactie
                • iedereen (publiek zichtbaar)

                Formatieve evaluatie strategieën Nederlands

                Formatieve evaluatie strategieën Nederlands
                November 27, 2017 - Wat is formatief evalueren?Alle activiteiten die leerlingen en docent uitvoeren om de leeractiviteiten van leerlingen in kaart te brengen, te interpreteren en te gebruiken om betere beslissingen te maken over vervolgstappen (Black & Wiliam,...
                • stichting leerKRACHT
                  • iedereen (publiek zichtbaar)

                  Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen?

                  Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen?
                  November 21, 2017 - Werk jij in de klas harder dan je leerlingen? Loop je vaak moe de les uit? In deze longread vind je 3 tips om dat te veranderen
                  • Redactie
                    • iedereen (publiek zichtbaar)

                    Het woord is aan: Paula Visser

                    Het woord is aan: Paula Visser
                    November 13, 2017 - Paula en ik hebben een connectie via LinkedIn (alweer LinkedIn!) en zij heeft een mening over het onderwerp werkdruk in het onderwijs. Die wil ze graag met me delen. Omdat de afstand Rotterdam – Nijmegen niet zo praktisch te overbruggen is...
                    • Redactie
                      • iedereen (publiek zichtbaar)

                      Moeite met rekenen of dyscalculie?

                      Moeite met rekenen of dyscalculie?
                      November 13, 2017 - Wat is dyscalculie? Dyscalculie is een specifiek en hardnekkig probleem met het leren rekenen. Deze leerlingen houden problemen met de basisvaardigheden van het rekenen, ook na extra ondersteuning op school. Mensen hebben in de hersenen een...
                      • stichting leerKRACHT
                        • iedereen (publiek zichtbaar)

                        Feedback Op Mijn Lessen? Graag. Maar Dan Wel Constructief

                        Feedback Op Mijn Lessen? Graag. Maar Dan Wel Constructief
                        November 7, 2017 - Elke leraar wordt beter van feedback, maar laten we het wel leuk en veilig houden: 4 praktische tips